Ingezonden mededeling HFIL:
In 2010 heeft het bestuur van de Stichting Houdt Fokker in de Lucht via de nieuwsbrief van de VOFE Amsterdam, via de site van de BVF, via voormalige ondernemingsraadsleden, via alle mogelijke persoonlijke kanalen, en het sturen van een brief aan de deelnemers van de collectieve ziektekostenverzekering van de BVF, een oproep gedaan. De oproep betrof de mogelijkheid om in aanmerking te komen voor een éénmalige aanvulling op zijn of haar pensioen, in verband met een opgelopen pensioengat als gevolg van het faillissement. Het bestuur had een aantal criteria vastgesteld, aan de hand waarvan alle schriftelijk ingediende aanvragen zijn getoetst. De betrokkenen zijn allemaal schriftelijk over de uitkomst geïnformeerd. De actie is inmiddels afgesloten.

Momenteel wordt gewerkt aan het plan om de stichting op redelijke termijn op te heffen.

Het bestuur van de Stichting Houdt Fokker in de Lucht